GUESS

Guess (také známá jako GUESS?) je americká oděvní společnost, která působí v mnoha zemích včetně České republiky. Guess kromě oblečení také prodává módní doplňky jako hodinky, šperky a parfémy. Má také vlastní značku s názvem Marciano.

Guess? založili bratři Georges, Armand, Paul a Maurice Marcianovi z Marseille z Francie. V roce 1977 se přestěhovali do Kalifornie a společnost založili v roce 1981. První peníze na podnikání získali od rodiny Nakashových, která vlastnila obchod s džínami. Jejich prvním produktem byly třízipý styl džíny, který pojmenovali „Marilyn“ (Style # 1015). Obchodní domy a módní kritici zpočátku nebyli příliš ochotní zveřejnit nové „kameně praná džínovina“ džíny, ale v prosinci, když obchodní dům Bloomingdale se nakonec dohodl Georgesem, aby prodávali dvě desítky nových džínů jako laskavost bratrům. Džíny se vyprodaly velice rychle.

V roce 1982 začali vytvářet reklamy a v roce 1985 představili své kultovní černobílé reklamy. Jejich reklamy vyhrály mnoho cen Clio (ceny za tvůrčí reklamy a design). Mezi jejich modelkami byla řada topmodelek jako Claudia Schiffer, Eva Herzigová, a Laetitia Casta.

V roce 1985 ve filmu Roberta Zemeckise Návrat do budoucnosti nosila postava Martyho McFlye (hrál Michael J. Fox) výrazné džínové oblečení značky Guess, údajně navržené speciálně pro film.

V roce 2004 společnost oslavila 20. výročí své kolekce hodinek a vydala speciální edici hodinek Guess?. Oddělení šperků bylo také velmi rozšířeno a několik obchodů po celých Spojených státech bylo přestavěno. Také vytvořily levnější kolekci k prodeji exkluzivně pro outlety a představil novou řadu oblečení pro ženy a doplňků s názvem Marciano. Tato řada se vyznačuje stylem inspirovaným přistávací dráhou, exkluzivitou a je v několika prodejních místech po celém světě.

V roce 2005 Guess? začal prodávat parfémy. Na jaře roku 2005 představila společnost parfém Guess for Women. Na jaře 2006 byl představen také parfém Guess? for Me. Guess také pokračoval v navrhování dětské kolekce a v roce 2006 začal propagovat řadu oblečení pro dívky a chlapce pomocí jejich maloobchodních továren. Guess nadále řídí bratři Marcianovi, jsou předsedové a generální ředitelé společnosti. Maurice má na starosti design a růst tržeb, zatímco Paul řídí image společnosti a reklamy. Společnost působí v mnoha zemích po celém světě; nejvíce obchodů se nachází ve Spojených státech a v Kanadě. Během let se image Guessu představila v nezapomenutelných inovativních kampaních, které z ní udělaly rodinnou značku. Má licence a distributory v Jižní Americe, Evropě, Asii, Africe, Austrálii a na Blízkém východě.

Na začátku roku 2007 Guess představil nový koncept firmy s názvem G by Guess. G by Guess je zaměřen na muže a ženy od 16 do 23 let, má více konkurenceschopné ceny a styl, který „přikyvuje Hollywoodu“. Mnoho džín stojí okolo 40 nebo 50 dolarů. Nová značka je cenově podobná Expressu, American Eagle a Gapu. Guess? Již začal silně podporovat novou kolekci po celých Spojených státech. Jejich obchody mají poutací displeje a je v nich vidět módní atmosféra nočních klubů.

V říjnu 2006 Guess rozšířil své oddělení obuvi o představení pánské obuvi. Guess se snažil znovu upozornit na boty od jejich vzniku v roce 2003 kvůli nevýraznému prodeji a zájmu. První reakce byla sice zpočátku pomalá, ale začátkem roku 2007 se nová linie pánské obuvi začala postupně zvyšovat a Guess pokračoval v prosazování a zavádění nových designů obuvi. Pánská obuv nyní nabízí více než 15 stylů od sandálů až po společenské boty.

V listopadu 2006 také představili jejich pánskou linku Marciano, která byla k dispozici výhradně na internetových stránkách firmy Guess.com a u vybraných prodejců ve Spojených státech.

Všechny komentáře

Zanechte odpověď