Ikonické kabelky, které změnily módní svět

Ikonické kabelky, které změnily módní svět

Nemusíte být módní znalkyně, abyste je poznala. Řeč je o ikonických kabelkách, které více či méně úspěšně kopírují cenově dostupné řetězce po celém světě. Možná zjistíte, že vám pár napodobenin visí doma v šatníku.

Ceny originálů jsou oproti napodobeninám astronomické, zato si ale můžete být jista, že vám takové kabelky vydrží celý život. A pokud byste je chtěla prodat, často na tom i vyděláte. Z módy totiž jen tak nevyjdou.

Chanel, 2.55

Jedna z nejikoničtějších kabelek současnosti i minulosti je jednoznačně Chanel 2.55. Tento malý doplněk v obdélníkovém tvaru s diagonálním prošíváním se zrodil v roce 1955 pod rukama módní návrhářky Coco Chanel.

Společně s klasickým sakem, parfémem No. 5 a malými černými šaty se kabelka zařadila mezi nejvýznamnější výrobky značky Chanel. Ačkoli je na trhu již několik desetiletí, její cena roste každým rokem. V současnosti se ceny nových kabelek pohybují kolem sto tisíc korun.

Louis Vuitton, Speedy 30

Módní dům Louis Vuitton se proslavil zejména díky luxusním cestovním zavazadlům. Dalším logickým krokem pak byla kolekce kabelek. První světlo světa spatřil model Speedy - kabelka, která tvarem připomínala zmenšenou variantu cestovních tašek.

Speedy se vyrábí z látky zvané savoir faire, která je odolná proti poškrábání, ale i vodě. I kvůli typickému monogramu patří mezi nejkopírovanější kabelky na světě, cena originálu začíná na dvaceti tisících.

Dior, Lady Dior

V roce 1995 se zrodila další klasika na poli kabelek, a to Lady Dior. Díky jednoduchému tvaru, zajímavému prošívání a skutečnosti, že si ji velmi rychle oblíbila princezna Diana, se dostala mezi špičku světově známých kabelek.

V současnosti se vyrábí snad ve všech barvách a provedeních, její cena se pohybuje v rozmezí několika desítek tisíc korun.

Hermés, Birkin

Ikonická kabelka od firmy Hermés, na kterou se ještě před pár lety muselo kvůli speciálnímu pořadníku čekat i několik let, se jmenuje Birkin. Své jméno dostala po známé herečce Jane Birkinové, která si dřívějšímu řediteli značky Jeanu-Louisi Dumasovi stěžovala, že nemá ani jednu velkou kabelku do letadla, která by se jí líbila.

Netrvalo dlouho a Dumas její přání vyslyšel. Zrodila se kabelka, která je brána jako symbol luxusu. V přepočtu stojí od sto padesáti tisíc korun po několik miliónů, záleží na provedení.

Všechny komentáře

Zanechte odpověď